جمعه, 10 فروردین 1403
نصر نیروی یزد - مشروح خبر :: برنامه‌هاي كاهش پيك بار توزيع برق يزد اعلام شد

 

 

برنامه‌هاي كاهش پيك بار توزيع برق يزد اعلام شد
برنامه‌هاي كاهش پيك بار توزيع برق يزد اعلام شد

 


تاریخ ثبت: 1392/04/22

 

مديران صنعت برق استان در نشستي راه‌هاي موثر درمديريت مصرف برق و كاهش پيك بار استان يزد را بررسي كردند.  

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، "محمدرضا صحتي" مدير عامل شركت توزيع در حاشيه اين نشست، شبكه‌هاي برق يزد را به عنوان پايدارترين شبكه‌ها در سطح كشور معرفي كرد و گفت: رشد مصرف انرژي از سوي صنايع و گرم شدن دما در يزد، پيك بار استان را به ميزان 1004 مگاوات افزايش داد.

وي افزود: براساس اين افزايش نيز ، پيك بار را در سطح توزيع به رقم 680 مگاوات رساند كه اميد است با مديريت مصرف توسط شهروندان يزدي و همكاري صنايع و ادارات شاهد كاهش آن باشيم.

مهندس صحتي با اشاره به قدرت 1420مگاوات نصب شده نيروگاهي در يزد، خاطرنشان كرد:خوشبختانه بستر مناسب براي توليد 1200 مگاوات انرژي توسط ديگر همكاران در صنعت برق استان فراهم شده است.

وي با اشاره به نتايج عملكرد مديريت پيك بار در سال 91، عنوان كرد: شركت توزيع يزد با كاهش 77 مگاواتي عملكرد پيك در دو سطح فشار متوسط و فشار ضعيف توانسته است در حوزه كاهش تلفات و مديريت مصرف اقدام كند.

مدير عامل اين شركت از برنامه‌ريزي براي كاهش 55 مگاواتي پيك بار در سال 92 خبر داد و گفت: در بخش مديريت مصرف 34 مگاوات و در بخش كاهش تلفات 4.2 مگاوات در سطح فشار متوسط، كاهش پيك بار پيش‌بيني شده است.

وي متذكر شد: در بخش فشار ضعيف نيز شش مگاوات كاهش تلفات و 10.8 مگاوات در بخش مديريت مصرف برنامه‌ريزي و در پيش بيني‌ها لحاظ شده است.

صحتي مجريان و متوليان بخش كاهش پيك توزيع برق را در سه بخش كاهش پيك در بخش صنايع و ادارات، حوزه بهره برداري و كاهش تلفات برشمرد و اهتمام آنان را براي كاهش پيك بار استان خواستار شد.

اين مقام مسئول در پايان نيز برگزاري دوره‌هاي مختلف آموزشي در زمينه مديريت مصرف برق و برنامه‌ريزي براي مديران انرژي صنايع در حوزه كاهش پيك را يادآور شد و افزود: جلب مشاركت كشاورزان در برنامه‌هاي كاهش پيك، برگزاري دوره آموزشي الزامات مديريت انرژي در ساختمان‌هاي اداري، جابجايي ساعات اوج مصرف صنعت كاشي و سراميك بالاي دو مگا وات ديماند با هدف تراز نمودن پيك شب و روز، تغيير ساعت اوج مصرف چاه‌هاي كشاورزي به 12 الي 16 و هماهنگي با صنايع موثر و مجهز به ديزل ژنراتور با قدرت بالا از ديگر برنامه‌هاي اين شركت بوده است.

 

 


منبع خبر: ایسنا-یزد           تعداد مطالعه: 2916


 

دیدگاه کاربران