جمعه, 31 فروردین 1403
نصر نیروی یزد - مشروح خبر :: کم توجهی هزینه بهره برداری و نگهداری تاسیسات و خطوط انتقال، نقطه ضعف بودجه 93

 

 

کم توجهی هزینه بهره برداری و نگهداری تاسیسات و خطوط انتقال، نقطه ضعف بودجه 93
کم توجهی هزینه بهره برداری و نگهداری تاسیسات و خطوط انتقال، نقطه ضعف بودجه 93

 


تاریخ ثبت: 1392/10/07

 

به نقل از موج، علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: یکی از ضعف‌های لایحه ی 93 این است که توجه کمی به بحث نگهداری و بهره‌برداری شده است.  

به گزارش صبا، به نقل از موج، علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: یکی از ضعف‌های لایحه ی 93 این است که توجه کمی به بحث نگهداری و بهره‌برداری شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 200 هزار میلیارد تومان سرمایه در اختیار شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو است؛ اینها زیرساخت‌های کشور هستند و باید به نگهداری و بهره‌برداری از آنها واقعا توجه شود.
دائمی با بیان اینکه پیشنهاد ما یک درصد سرمایه ی اجرا بود، اذعان داشت: بسیار کمتر از این رقم برای نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات و منابع در لایحه بودجه پیش‌بینی شده که در مجموع کمتر از 100 میلیارد تومان است.
وی افزود: به صورت معقول در جهان این است که 3 درصد سرمایه اجرایی باید صرف نگهداری و بهره‌برداری شود که این رقم در کشورهای دیگر با تعرفه مصرف تامین می‌شود. اما در کشور ما چون در تعرفه ی مصرف تخفیف داده می‌شود دولت باید هزینه ی نگهداری و بهره‌برداری را پیش‌بینی کند.

 

 


منبع خبر: صبا           تعداد مطالعه: 2867


 

دیدگاه کاربران