شنبه, 1 اردیبهشت 1403
نصر نیروی یزد - مشروح خبر :: روش جدید محققان ایرلندی در تولید برق از فاضلاب

 

 

روش جدید محققان ایرلندی در تولید برق از فاضلاب
روش جدید محققان ایرلندی در تولید برق از فاضلاب

 


تاریخ ثبت: 1392/12/20

 

یک نوآوری توسط تیمی از محققان ایرلندی صورت گرفته است، طوری که در ابتدا خط اتصال الکترود میکروبی را بررسی کرده سپس با فعل و انفعالات شیمیایی- فیزیکی و بیولوژیکی پیچیده به میکروب ها اجازه می دهد تا با الکترودهای جامد تبادل الکترونی داشته باشد.  

بر اساس شواهد بدست آمده، ترکیب حاضر می تواند به اجتماع میکروبها در اتصال به الکترودها کمک کرده و در نتیجه نسبت به الکترودهای اصلاح نشده، برق بیشتر و با سرعت بیشتری تولید کند. 

این تیم، گروه های عملکردی Arylamine را به جای الکترودهای گرافیتی معرفی کرده است. Arylamine آنزیمی است که یک واکنش شیمیایی خاص را تسریع می کند. از نتایج دیگر استفاده از این آنزیم، بهبود تجزیه اولیه مربوط به اکسیداسیون استات توسط بیوفیلم های میکروبی، بیش از مقدار مشاهده شده در آندهای اصلاح نشده می باشد.

سالانه میلیاردها یورو صرف سالم سازی میلیاردها لیتر فاضلاب شده و مقدار قابل توجهی انرژی نیز مصرف می گردد. در حالیکه این فاضلاب می تواند به عنوان یک منبع تجدید پذیر عمل کرده و مقدار قابل توجهی انرژی و پول را صرفه جویی کند. فاضلاب حاوی آلاینده های آلی ای است که می تواند برای تولید برق، هیدروژن و مواد شیمیایی ارزشمند مانند سود سوزآور مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع قابل دستیابی خواهد بود اگر مواد آلی توسط باکتری های فعال الکتریکی در یک سلول الکتروشیمیایی شکسته شود، که بطور همان زمان به تصفیه فاضلاب نیز کمک می کند.

 

 


منبع خبر:           تعداد مطالعه: 2974


 

دیدگاه کاربران