جمعه, 10 فروردین 1403
نصر نیروی یزد - مشروح خبر :: راه های گسترش همکاری های ایران وسوریه در زمینه صنعت برق بررسی شد

 

 

راه های گسترش همکاری های ایران وسوریه در زمینه صنعت برق بررسی شد
راه های گسترش همکاری های ایران وسوریه در زمینه صنعت برق بررسی شد

 


تاریخ ثبت: 1393/02/16

 

راه های گسترش همکاری های ایران و سوریه در زمینه صنعت برق در دیدار یک هیات از وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران با « عماد خمیس» وزیر برق سوریه بررسی شد.  

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) در این دیدار که در دمشق برگزار شد همچنین راهکارهای حذف موانع اجرای توافق ها و قراردادهای گذشته بین دو کشور در زمینه برق مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف درباره طرح ها و برنامه های گسترش سیستم برق سوریه در مرحله بازسازی این کشور بویژه در زمینه های تولید ، انتقال و توزیع گفت وگو کردند.

در این دیدار نمایندگان شرکت های ایرانی ، میراب ، پارسیان، آذرآب، نیرو، صفا نیکو و مبناسازان حضور داشتند.

وزیر برق سوریه به روابط عمیق دو کشور در همه زمینه ها و تمایل طرفین برای گسترش آن اشاره و به نمایندگی از دولت و ملت سوریه از مواضع ایران و قرار گرفتن تهران در کنار سوریه در مقابله با توطئه ها و جنگ ظالمانه ای که به این کشور تحمیل شده است، قدردانی کرد.

عماد خمیس برحل همه مشکلات در زمینه همکاری های تهران و دمشق با هدف تحقق منافع دو طرف بویژه در زمینه انرژی برق و توسعه این همکاری ها تاکید کرد و گفت که دمشق خواستار مناسبات گسترده اقتصادی با شرکت های ایرانی و امضای قراردادهای طولانی مدت و همه جانبه با آنها در زمینه صنعت و انرژی برق است.

وی افزود: وزارت برق سوریه برای گسترش همکاری ها با طرف ایرانی در صدد ایجاد دفتر پیگیری روابط با ایران و شرکت های ایرانی است تا بسرعت بتوان همه موانع بر سر راه همکاری ها را از بین برد.

« محمدرضا شیبانی» سفیر ایران در سوریه نیز روابط تهران و دمشق را ممتاز و راهبردی خواند و خواستار حل مشکلات همکاری دو کشور در زمینه انرژی برق و تماس های نزدیکتر و بیشتر شرکت های ایرانی و وزرات برق سوریه شد.

وی رفع مشکلات را که مانع گسترش همکاری های بیشتر شده است، با توجه به اینکه تهران و دمشق تصمیم دارند مرحله جدیدی از همکاری ها در زمینه انرژی برق را شروع کنند، ضروری خواند.

« بهرام نظام الملکی» مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو نیز بر اهمیت همکاری های دو جانبه ایران و سوریه و حل مشکلاتی که مانع اجرای قراردادهای گذشته بین وزارت برق سوریه و شرکت های ایرانی شده است، تاکید کرد.

 

 


منبع خبر: ایرنا           تعداد مطالعه: 3037


 

دیدگاه کاربران