پنجشنبه, 9 فروردین 1403
نصر نیروی یزد - مشروح خبر :: افتتاح نیروگاه هدیه ایران به نجف

 

 

افتتاح نیروگاه هدیه ایران به نجف
افتتاح نیروگاه هدیه ایران به نجف

 


تاریخ ثبت: 1393/08/24

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو از افتتاح نیروگاه هدیه ایران در نجف با حضور وزیر نیرو ایران در روز پنجشنبه خبر داد وگفت: این نیروگاه 500 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.  

علیرضا دائمی با اشاره به حضور وزیر نیرو در عراق گفت: یکی از برنامه های وزیر نیرو افتتاح نیروگاه نجف اشرف است که توسط شرکت ایرانی در آنجا ساخته شده است. این نیروگاه هدیه ای به مردم نجف است که برای مردم کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که جزو عتبات عالیات محسوب می‌شود.

به گزارش ايسنا، وی با اشاره به این‌که عراق با محدودیت شدید برق مواجه است گفت: تلاش داریم به جز صادرات برق به آن کشور ظرفیت هایی ایجاد کنیم که بخشی از مشکلات عراق در زمینه برق حل شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به این‌که دو سال پیش وقتی به نجف رفتم همه در خیابان ها موتور کوچک برق گذاشته بودند که صحنه متاثرکننده ای بود گفت: امیدواریم با افتتاح این نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید برق مطمئن در عراق توسط ایران شرایط بهبود پیدا کند.براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی ما می توانیم به قطب انرژی الکتریکی منطقه تبدیل شویم.

دائمی با تاکید بر این‌که اولویت اول برای ما تامین ظرفیت های داخلی کشور است گفت: باید توجه شود که براساس اولویت حرکت کنیم.

وی درمورد احتمال افزایش صادرات برق به عراق تاکید کرد: با توجه به افزایش مصرف برق در کشور در سال 1393 و 1394 پیش بینی افزایش جدی صادرات برق به خاطر وقفه‌هایی که در سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفته بود نداریم.

 

 


منبع خبر:           تعداد مطالعه: 2772


 

دیدگاه کاربران