March 29, 2024 - Friday
News Details :: معاون وزیر نیرو: تلفات انرژی برق چالش مهم این صنعت در کشور است

معاون وزیر نیرو: تلفات انرژی برق چالش مهم این صنعت در کشور است
 
معاون وزیر نیرو: تلفات انرژی برق چالش مهم این صنعت در کشور است
تهران بزرگ -ایرنا- معاون وزیر نیرو در امور برق و انر‍‍‍‍‍‍‍ژی گفت: تلفات انرژی یکی از چالش های مهم صنعت برق است که باید با استفاده از نظرات فعالان صنعت برق و برنامه ریزی ها این موضوع به حداقل برسد.
 

به گزارش روزیکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران ˈهوشنگ فلاحتیان ˈ در بازدید ازاین شرکت اظهار کرد: باید با مدیریت مصرف انر‍‍ژی بتوانیم بحث تلفات را در کشور به حد استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

وی با بیان این مطلب که می بایست در زمینه چالش هایی که در صنعت برق داریم با کمک از نیروهای متخصصی که در این صنعت فعال هستند، این چالش ها را به حداقل برسانیم، افزود: امیدواریم با تعامل و بهره گیری از نکته نظرات همکاران بخصوص همکاران برق نواحی استان تهران بتوانیم برنامه ریزی ها را به گونه ای انجام دهیم که چالش ها کاهش یابد.

فلاحتیان اظهارکرد: تلاش کردیم وضعیت صنعت برق را با تعیین تکلیف مالکیت شرکت های توزیع بهبود ببخشیم که تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شد و اکنون در حال انجام است.

وی اظهارامیدواری کرد: مجامع شرکت های توزیع برق با قوت و شرکت تعداد بیشتری برگزار شده و امر خصوصی سازی که مقرر است در بخش تولید و توزیع اتفاق بیافتد، با یک رویکرد کارشناسانه و دقیق انجام گرفته تا وقفه ای در امر خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این مطلب که در دولت جدید کوشش های زیادی انجام شده که وضعیت اقتصاد برق را به تدریج بهبود ببخشیم، افزود: اقداماتی که در حوزه انشعاب و انرژی در این چند ماهه اخیر انجام شد، جمع بندی و ارزیابی ها در بازدیدی که از شرکت توزیع برق نواحی شده نشان دهنده، این است که شرکت های توزیع برق به یک ثبات نسبی در حوزه مسایل اقتصادی خواهند رسید.

فلاحتیان با اشاره به رویکردی که وزارت نیرو در این خصوص در پیش گرفته گفت: امید واریم بتوانیم شرایط را به گونه ای پیش ببریم که شرکت های توزیع هم به منابع مالی مورد نیاز خودشان دست پیدا کنند و هم سطح کیفیت و خدمات رسانی آنها بیش از پیش افزایش یابد.

وی بیان کرد: بحث ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان و مشترکین برق یکی ازانتظارات ستاد وزارت نیرو از شرکت های توزیع است که باید بر آن تمرکز کنند .

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: شاخص های عملکردی در زمینه انرژی های توزیع نشده و یا خاموشی های هر مشترک در 24 ساعت، فاصله زیادی با ترازهای جهانی و کشورهای توسعه یافته صنعتی دارد.

فلاحتیان گفت: بایستی با انجام عملیات خط گرم و استفاده از اتوماسیون در شبکه های توزیع وضعیت را در یک افق برنامه ریزی حداکثر 5 ساله به شاخص های عملکرد جهانی نزدیک کنیم، چه از نظر تلفات و چه از نظر خاموشی هایی که به هر مشترک تحمیل می کنیم.

وی افزود: به موازات این امر می بایست اقتصاد صنعت برق را با ایجاد شرکت مادر تخصصی توزیع و شرکت مادر تخصصی تولید سامان دهیم .

فلاحتیان با بیان این مطلب که انتظاراین است در سه حوزه تولید، انتقال، توزیع نسبت به شفاف سازی قیمت تمام شده برق هم اقدام صورت گیرد، گفت: بدین ترتیب برای مراجع قانونی و نظارتی هم کاملاً مشخص می شود که هر کدام از این فرایندهای تولید، انتقال و توزیع برق، قیمت تمام شده چقدر و در کل نیز قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق به چه میزان است .

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: مشخص شدن اقتصاد برق کمک خواهد کرد بتوانیم اگر قیمت های فروش برق، قیمت های تکلیفی است مابه التفاوت قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی را برابر قانون از مجلس شورای اسلامی و دولت درخواست کرده و رکودی در فعالیت های بخش های تولید، انتقال و توزیع برق ایجاد نشود.

# of visit: 3185
Post a comment