جمعه, 7 اردیبهشت 1403
نصر نیروی یزد - مشروح خبر :: زمان فعالیت بخش خصوصی برای صادرات برق

 

 

زمان فعالیت بخش خصوصی برای صادرات برق
زمان فعالیت بخش خصوصی برای صادرات برق

 


تاریخ ثبت: 1392/05/26

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه دستورالعمل صادرات برق بخش خصوصی آماده شده است گفت:به احتمال زیاد بخش خصوصی از اواخر تیر ماه جاری فعالیت خود را برای صادرات آغاز می کند.  

به گزارش بولتن نیوز، محمد بهزاد در گفت و گو با فارس در خصوص تدوین آئین‌نامه صادرات برق بخش خصوصی افزود: آئین‌نامه صادرات برق بخش خصوصی آماده شده است و در حال ابلاغ است تا تمام صادرات برق دولتی به تدریج به بخش خصوصی سپرده شود.

وی ادامه داد:ضمن اینکه با بسیاری از شرکت‌های خصوصی ما تفاهمنامه را امضا کرده‌ایم که این شرکت‌ها به سایر کشورها بروند و تفاهمنامه را با طرف خارجی امضا کنند و اطلاع بدهند که صادرات برق با کمک آنها آغاز می شود.

*حداقل قیمت برق صادراتی بخش خصوصی

بهزاد در پاسخ به این سوال که این صادرات از چه زمانی آغاز می‌شود و آیا قیمت‌های آنها بالاتر از نرخ برق دولتی است گفت: به هر حال یک حداقلی وجود دارد و بحث عرضه و تقاضا و مسائل انرژی بین‌المللی در آن مطرح است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: دولت تقریبا آماده است و در حال حاضر دستورالعمل صادرات برق بخش خصوصی آماده شده است و باید در تیرماه ابلاغ شود تا بخش خصوصی هم فعالیت خود را آغاز کند.

*نقش دولت در حد ترانزیت باقی می ماند

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان گفت از اواخر تیرماه جاری صادرات برق بخش خصوصی آغاز شود گفت: در واقع باید بخش خصوصی برود با کشورهای دیگر تفاهمات را انجام دهند و از نظر ما کار تمام است ولی آنها باید بروند و تفاهمنامه‌ها را با کشور‌های دیگر انجام دهند و دولت کار ترانزیت را انجام دهند تا صادرات انجام شود.

بهزاد در پاسخ به این سوال که در اصل با این کار تحریم‌ها را به راحتی دور می‌زنیم گفت: بخش دولتی از لحاظ تحریم‌ها مشکل دارد ولی بخش خصوصی این مشکل را ندارد و می‌تواند به راحتی پول صادرات برق را تحویل بگیرد.

وی ادامه داد: با این کار در اصل می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و این شرایط را مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه شما بازنشسته شده‌اید اگر به عنوان یک فرد قدیمی در حوزه صنعت برق پیشنهاد وزیر نیروی دولت یازدهم شود قبول می‌کنید یا خیر گفت: بعدا همه چیز مشخص می‌شود.

 

 


منبع خبر: بولتن نیوز           تعداد مطالعه: 2921


 

دیدگاه کاربران